Zdrav življenjski stil

Zaslužite si živeti zdravo in dobro življenje!

Osebna rast, sreča, energija in zadovoljstvo so veliko lažje dosegljivi, če s telesom ravnate, tako kot si zasluži. Velikokrat je prvi korak do tega prav izguba telesne teže.

Zdrava dieta in telesna aktivnost sta dosegljivi na mnogo različnih načinov. Najpomembnejše je, da odkrijete, kateri od njih najbolj ustreza vašemu telesu in življenjskemu stilu, sicer vaša odločitev najverjetneje ne bo imela dolgoročnih učinkov, prav tako pa v njej ne boste uživali.

Razmišljanje o vašem zdravju ter dobrem počutju mora postati spontan del vašega življenja.

Katera je vaša "šibka točka"?

Uživate v slani hrani in si za zajtrk najraje na kos belega kruha namažete debel sloj čokoladnega namaza? Si zvečer ob gledanju filma privoščite veliko skledo pokovke z maslom? So morda, tako kot pri mnogih, vaša šibka točka sladice, sladke gazirane pijače in bonboni?

Morda se ne zavedate koliko praznih kalorij se skriva v teh sladkih in slanih obrokih ali v hitrih prigrizkih, ki jih uživamo čez dan, in hkrati nikoli ne pomislite na njihove slabe učinke za vaše telo.

Potrebujete dober nasvet in voljo!

Obstaja veliko dobrih nasvetov o tem, kako se pravilno prehranjevati, med njimi pa je velikokrat težko izbrati tiste, ki jim boste lahko sledili, predvsem pa tiste, ki bodo sčasoma postali spontan del vašega življenja. Jasno je, da bolj ko boste nasvetom sledili, bolj zdravo se boste prehranjevali. Če prehranjevalno disciplino združite še s primerno telesno aktivnostjo, pa zdravo in dobro življenje, o katerem smo govorili na začetku, ne bo več zgolj želja.

Nasvete o izgubi prekomerne telesne teže smo združili v nekaj pomembnih točk:

Uživajte hrano brez maščob

  • Iz jedilnika oziroma posameznih jedi izločite vso vidno maščobo.
  • Kupujte pusto meso, z največ 10% maščobe. Pomnite, da je bolj pomembno kupiti pusto meso kot kuhati brez maščobe.
  • Nikdar ne pustite mesa v ponvi, saj tam vpije maščobo. Po pečenju ga dajte na krožnik in prekrijte z aluminijasto folijo, da ostane topel.
  • Znebite se cvrtnika in se močno izogibajte ocvrte hrane.
  • Izogibajte se prežganih, gostih omak.
  • Odločite se za vnaprej pripravljene obroke z vsebnostjo maščobe pod 5g na 100g.
  • Izogibajte se tort, piškotov, čipsa in podobnih sladkarij ter slanih prigrizkov – vsebujejo namreč visok delež maščob.
  • Omejite porabo masla, margarine in olja.
  • Izbirajte muesli z vsebnostjo maščobe pod 10 g na 100g.

Uživajte veliko vlaknin

  • Za kosilo uživajte ržen ali kateri drug kruh z visoko vsebnostjo vlaknine.
  • Namesto kruha iz bele moke se raje odločite za kruh iz polnozrnate moke.
  • Jejte veliko sadja ali zelenjave.
  • Jejte ovseno kašo in otrobe namesto koruznih kosmičev.

Omejite vnos sladkorja

  • Ne jejte sladkarij več kot enkrat tedensko.
  • Pazite se produktov, označenih z »z manj maščob«. Maščobo namreč navadno zamenja sladkor, kar tovrstnim izdelkom poveča vsebnost kalorij.
  • Pazljivo preglejte vsebino vnaprej pripravljenih izdelkov, ki jih uživate. Morda imajo visoko vsebnost sladkorja.

Izogibajte se kaloričnim pijačam

  • Omejite vnos sokov, brezalkoholnih pijač, kakava, ipd.
  • Izberite rajši dietne napitke, to so napitki s sladili namesto sladkorja.
  • Omejite porabo alkohola, še posebno vina, piva in žganih pijač.

Jejte veliko sadja ali zelenjave

  • Sadje ali zelenjavo si privoščite pri vsakem obroku.
  • Izberite rajši sezonsko sadje ali zelenjavo ter si tako zagotovite raznolikost.

Izogibajte se prenajedanju

  • Jejte počasi in le dokler lakote ne občutite več.
  • Četudi je izdelek ali obrok z manj maščobe, še ne pomeni, da ima tudi malo kalorij.
  • Ne pozabite na zdrave prigrizke – le-ti poskrbijo, da ne postanete pretirano lačni, saj posledično v tem primeru posežemo po katerikoli hrani, samo da potešimo lakoto. Bolj kot ste lačni, večja je možnost, da boste pojedli nekaj, kar vsebuje veliko maščobe!
  • Prehranjujte se redno – izpuščanje obrokov ni zdravo.
  • Poskrbite, da boste jedli zajtrk – zajtrk namreč poskrbi za dobro osnovo za celoten dan.

 

Naj vas na poti vodi Nupo sistem polj

Nupo je sistem polj razvil z namenom, da po sistemu barvnih polj razporedi vse vrste hrane in pijač, s čimer je uporabniku jasno ali kakšno vsebnost beljakovin, ogljikovih hidratov, maščob ali sladkorja ima določen obrok.

Dnevne obroke pri Nupo dieti lahko nadomestite z največ 10 polji iz Nupo sistema polj od katerih vsako vsebuje 60 kalorij - ne glede na to, ali je določeno živilo ali obrok iz modrega, zelenega ali rdečega polja.

Primer:
50 g puste šunke je enakovrednih 1 modremu polju. Zgolj kalorično gledano, je to primerljivih z 6 slivami, kar je enakovredno 1 zelenemu polju. 3 tanke rezine čokolade pa so enakovredne 1 rdečemu polju. Popijete lahko tudi steklenico piva ali pločevinko sode, kar vas bo "stalo" 2 od vaših 10 dnevnih polj. Namesto enega kosa peciva lahko pojeste npr. 6 korenčkov.

Odločitev pri izbiri polj je popolnoma vaša, paziti morate le, da ne presežete 10 polj dnevno. Zagotavljamo pa vam da bo potek diete s sistemom polj za vas veliko bolj udobna in enostavna.